WERNISAŻ "STRUŚŚ KTÓRY WPADŁ W DÓŁ” - SZKICE / PROJEKTY / ILUSTRACJE ADAMA BOCIANA

02.06.2017, 18:30

„Struśś, który wpadł w dół” – szkice / projekty / ilustracje Adama Bociana.

Struśś to zwierzak, który boryka się z problemem. Książka jest dialogiem głównego bohatera z nim samym. Struśś zadaje pytania, szuka odpowiedzi, rozwiązania oraz poparcia. Tytułowy dół jest miejscem o podwójnym dnie. Czy uda mu się z niego wydostać?

przykładowe ilustracje do materiałów promocyjnych (2)

Prace prezentowane na wystawie  to zbiór szkiców, projektów i ilustracji, które sa treścią wizualną książki ‘’Struśś, który wpadł w dół’’.
Na wystawie dostępny będzie równiez skład książkowy – całość książki w formie pomniejszonej. Przybyli goście będą mogli zapoznać sie z pracami w oryginalnym kształcie oraz w formie powiększonego wydruku.
Na wystawie prezentowane będą także inne ilustracje oraz rysunki autora.


Przy pracy

 Adam Bocian, ur. 10.04.1987 roku w Świebodzinie. Ukończył Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu w pracowni prof. Aleksandra Dymitrowicza, prof. Zdzisława Nitki oraz dr hab. Łukasza Morawskiego. Jego dyplom obejmował malarstwo sztalugowe pod kierunkiem prof. Zdzisława Nitki oraz malarstwo architektoniczne i sztuki w przestrzeni publicznej pod kierunkiem prof. Adama Chmielowca. Tematami warstwy praktycznej dyplomu był cytat z T. Rózewicza: W pewnym momencie treść staje się formą, a forma treścią oraz Gest malarski w przestrzeni publicznej. Jest tez autorem pracy teoretycznej pt. Kolor w malarstwie.

Motywem powtarzającym sie w pracach jest waga. Użyta jako atrybut równowagi, balansu myślowego, uczuć, emocji. Prace sa wyrazem krzyku, rozgrywanego na zasadzie monologu. Podejmowana tematyka jest próba przedarcia sie przez błone własnego myślenia o sobie, analiza siebie, spojrzenia na siebie z zewnątrz.
Idea ta spotyka sie z podłozem, które wykorzystuje. Stal, najczęściej czarna (surowa, podatna na entropie w stopniu większym niz pozostałe jej rodzaje) jest strukturą zbliżoną ludzkiej, odporna i twarda. Mimo tego drobna ingerencja w jej tkanke infekuje ją. Obiekty rzeźbiarsko malarskie, celowo umieszczane sa w zatłoczonych punktach przestrzeni miejskiej tworzą zachęte do analizy. Inwazyjny i przeszkadzający charakter (skala, umiejscowienie) ma na celu wymuszenie dialogu z problemem.

Wernisaż – 2 czerwca, godz. 18.30

Miejsce: CRZ Krzywy Komin, ul. Dubois 33-35a, Wrocław

Do zobaczenia!

przykładowe ilustracje do materiałów promocyjnych (4)

Prowadzący: Adam Bocian

Adam Bocian zajmuje się malarstwem, rysunkiem, grafiką warsztatową oraz projektowaniem grafiki użytkowej. W swoich pracach porusza się w obszarze ekspresji. Duży nacisk kładzie na dbałość o formę. Pozwala liniom swobodnie wędrować, szukać swojego miejsca, przenikać się, tocząc spór o pierwsze miejsce. Widać to najlepiej w grafie oraz rysunku, Obiekt jest jedynie pretekstem, bodźcem dla stworzenia zabawy z formą plastyczną. Podejmowana tematyka jest próbą przedarcia się przez błonę własnego myślenia o sobie, analizą siebie, spojrzenia na siebie z zewnątrz. Idea spotyka się z materiałem, które wykorzystuje. Dlatego też w jego ilustracjach tak często spotkać możemy różnego rodzaju fotomontaże. Wszystkie elementy rzeźbiarskie oraz fotografie są przez niego wykonywane. Stal, najczęściej czarna (surowa, podatna na entropię w stopniu większym niż pozostałe jej rodzaje) jest strukturą zbliżoną ludzkiej, odporna i twarda. Mimo tego drobna ingerencja w jej tkankę infekuje ją. Piękno spotyka się z brzydotą, delikatność z szorstkością, samoakceptacja z walką i wewnętrznymi rozterkami.

Cena:

DARMOWE

Miejsce wydarzenia:

CRZ Krzywy Komin

ZAPISZ SIĘ

informacja o zapisach
w treści opisu warsztatów